Sabtu, 30 Oktober 2010

Melihat air mengalir…(“,)


“Dengan Nama Allah s.w.t. Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani”

Alhamdulillah Ya Allah, syukur ku panjatkan ke hadrat Mu atas nikmat Iman & Islam ini, tidak terhitung nilainya. Selawat dan salam buat kekasih amat diri ini rindui, Nabi Muhammad s.a.w. dan kaum kerabat Baginda. Tidak lupa jua buat para sahabat dan tabi’in sekalian.

Alhamdulillah…sebelum pulang ke kampung halaman malam ini, kenangan indah terpahat lagi dalam memori perjalanan ku sebagai hamba Allah s.w.t… Hajat ku kesampaian jua untuk ke tempat air terjun, rupanya dekat dengan kampus je…hehe

Kalau bekas President RM baca tulisan ana nie mesti kena khutbah lagi. Huhu.. Sebenarnya ada meting berkaitan isu yang semakin panas hingga ana hampir hilang sabar, tetapi ana membuat pilihan untuk ke sini.

Mahukan suatu kekuatan, mahukan suatu ketenangan untuk diri ini terus melangkah…caranya… melihat keindahan alam ciptaan Allah s.w.t… rasa macam tak nak balik je tadi…hehe..

Sempat lagi sahabatku berjenaka, “tak pe, ukhty duduk sini…biar kitaorang je balik…hehe”.
“Tak mau…malam nie nak balik umah…hehe”, kataku..buat ditinggal betul-betul…parah…huhu

Tidak dirancang sebenarnya, sebelum ke kuliah seperti biasa…hati ana teringin sekali untuk ke tempat air terjun…alhamdulillah dua orang sahabat ana nie ikut je..alih-alih, diaorang cakap nak datang lagi minggu depan…hehehe…

Sebaik sahaja sampai, hujan turun renyai-renyai. Kami singgah di kedai makan untuk bungkus makanan dan makan di tepi sungai. Syok kan, tak jeles ke?…hehe

Terasa ketenangan saat melihat air tersebut. Lama ana merenung air yang mengalir, mengimbau kembali segala yang telah ku lalui sepanjang bergelar pejuang. Berbagai persoalan menerjah di fikiran, namun tiada jawapan.

Yang hanya ku tahu. Hatta berjuta halangan yang mendatang, aku mesti meneruskan perjalanan. Mudah sekali melihat air di depan mata mengalir, ibarat batu tersebut sedikit pun tidak menggangu perjalanannya. Subhanallah..

Tertanya-tanya, mengapa aku tidak boleh meneruskan perjalanan seperti air tersebut. Hanya DIA yang tahu.

Tempatnya luas lagi sebenarnya tapi tak punya kesempatan untuk berjalan-jalan sebab ada yang menunggu ketibaan ana di kampus. Masa balik tadi pun dalam keadaan hujan. Inilah sedikit sebanyak gambar yang dapat ana tunjukkan. Teruja tengok air terjun…hehehe

Terukir Memori Indah...(",)
Sahabat-sahabat semua, doakan ana selamat sampai ke destinasi yang dituju ye…dan kembali semula ke kampus dengan semangat yang baru…insyaAllah….(“,)

blog comments powered by Disqus