Ahad, 24 Januari 2010

Bukan Mudah Untuk Istiqomah..


“Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani”
Alhamdulillah, syukur ku panjatkan ke hadrat ilahi kerna masih diberi peluang untuk bernafas dan mengembara mencari bekalan ke destinasi yang pasti. Selawat dan salam buat kekasih yang amat ku rindui Nabi Muhammad s.a.w. dan kaum kerabat baginda. Tidak lupa juga buat para sahabat & anbiya’ yang amat ku ingati…
Alhamdulillah juga kerna masih diberi keizinan olehNYA untuk menulis. Keinginan untuk menulis membuak-buak, namun apakan daya diri ini dihambat kesibukan yang amat sangat dengan amanah sebagai seorang pelajar juga sebagai pejuang agamaNYA. Maafkan daku duhai pembaca sekalian kerna ternanti-nanti artikel yang baru dariku.
Ikhlas ana katakan, bukan mudah untuk istiqomah dalam menulis nie. Sejak blog ini “bernyawa”, ana cuba untuk memasukkan artikel yang memberi manfaat sebagai peringatan dan pesanan untuk kebenaran jua kesabaran buat diri dan juga para pembaca sepertimana firman Allah s.w.t.:
“ kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan kebajikan serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran”
(Surah Al’Asr ayat 3)
Walaupun dihambat dengan kesibukan yang tiada titik noktahnya, insyaAllah ana akan cuba untuk terus istiqomah dengan berkat doa dari sahabat-sahabat jua pembaca sekalian…insyaAllah…
Bagi ana, menulis juga merupakan satu amanah iaitu amanah dalam menyampaikan serta menyebarkan risalah yang telah dibawa sejak dulu lagi oleh junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w. dan berkongsi ilmu yang kita ada kepada saudara kita yang tidak mengetahui supaya kita sama-sama dapat merasai nikmat iman dan Islam.
Hati ini juga semakin tenang tiap kali menziarahi blog-blog yang berunsurkan Islam kerna dari situ jugaklah ana kutip sedikit sebanyak ilmu yang tidak diketahui untuk diamalkan serta dihiasi dalam kehidupan seharian. Sewaktu menulis juga, apa yang dipelajari dapat diluahkan melalui penulisan supaya ilmu itu tidak “lupus” begitu sahaja kerna tiap kali menulis mesti dirujuk pada buku atau kitab serta al-Quran supaya tidak menyampaikan sesuatu yang tidak betul.
Ana juga mengharapkan sahabat-sahabat yang mempunyai amanah yang berat seperti ana untuk terus istiqomah dalam menulis kerna ini juga merupakan suatu medan da’wah walapun kita hanya mengenali pembaca melalui maya sahaja. insyaAllah….doa2kan ye…amen..

JOM KITA MENGEMBARA LAGI MENCARI BEKALAN KE DESTINASI ABADI...(",)


blog comments powered by Disqus